یسناگلییسناگلی، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره
آرش کوچولوآرش کوچولو، تا این لحظه: 7 سال و 11 ماه و 6 روز سن داره

گنجشکک اشی مشی

غذا مذا !!!!

1395/10/30 0:12
نویسنده : مامان مهلا
808 بازدید
اشتراک گذاری

ذائقه آرش کم کم داره دستم میاد ،دوس داره از همین الان هر چی میخوری و بهش بدیم !منم غذاهایی رو که بتونه بخوره و براش بی ضرر باشه بهش میدم.اصلا مخصوص آرش درست میکنم، خودمونم میخوریم ،بر عکس همه...نیشخند

آش ،عدسی،گوشت کوبیده از غذاهای مورد علاقه آرشه !خب اینا براما هم ضرر نداره پس باهاش میخوریماز خود راضی

از نوزایای یسنا یادم اومد ،دخترکم هر چی بهش میدادم میخورد از پوره سیب زمینی گرفته تا زرده تخم مرغ آب پز و تمام غذاهای مخصوص زیر یک سالو بهش دادم اونم با ولع میخورد...اما داداشش تنها غذایی که با ولع میخوره آش و گوشت کوبیده ست ...

هفته ای یکبار آش و آبگوشت یک نفره مخصوص آرش هم به برنامه غذایی مون اضافه شده

نوش جووونت گل پسریقلب

پسندها (2)

نظرات (4)

ستاره
4 بهمن 95 14:21
سلام عزیزم .. ببخش که خیلی دیر اومدم تا جواب بدم آخه چندی پیش اومدم اما وقتی صفحه نظرات رو میزدم میرفت تو صفحه اول نی نی وبلاگ و نمی شد نظر داد بعد اونم دیگه نتونستم بیام از دست این زهرا جونم .. الانم خوابه خب خدا رو شکر که گل پسرت غذاهای مقوی رو دوست داره همون عدسی و گوشت کوبیده و آش میدونی دیگه خب خیلی خاصیت داره .. اشکال نداره همینا رو بخوره بعد کم کم بزرگ میشه بهتر میشه .. زهرا هم بعضی غذا ها رو نمیخوره بعضی ها رو هم دوست داره .. البته نه اینکه زیاد بخوره در حد اینکه چند قاشق بخوره خخخخخ وگرنه اگه دوست نداشته باشه که میریزه بیرون از دهنش .... فرنی .آش قلمکار . حلیم . پوره مرغ و سیب زمینی و تخم مرغ ( این سه تا رو با هم میکس میکنم مث حلیم دوست داره .) یا مثلا گوشت و سیب زمینی و هویج و نخود فرنگی و میزارم میپزه بعد بهش برنج و سبزی و پیاز سرخ شده رو اضافه میکنم با همون آب که برنج پخت همه رو با هم میکس میکنم و کمی نمک میزنم اینم دوست داره .. من تا جایی که دستم اومده زهرا غذا رو به صورت حلیم شده یا میکس شده بهتر میخوره مثلا اگه برنج و با قاشق له کنم کمتر میخوره ولی با همون خورشت با گوشت کوب برقی له میکنم خیلی بهتر میخوره .. شاید آرش جان هم گوشت کوبیده و آش رو بخاطر له بودنش دوست داره چون راحت تر خورده میشه .. تخم بلدرچین رو امتحان کن معمولا بچه ها میخورن زهرا هم تخم مرغ رو زیاد دوست نداره ولی عاشق تخم بلدرچین هست چون مث تخم مرغ عطر نداره که اذیت بشن و راحت تر خورده میشه .. البته ببخشا من فضولی میکنم خودت ماشاالله میدونم واردتری از من ولی محض یادآوری گفتم .. آفرین به آرش جان که اینقدر زرنگه و زود به حرف اومده زهرا هم 25 بهمن تولدشه چهار تا دندون در آورده .. ( راستی زهرا از اول ده ماهگی یعنی زمانی که وارد ده ماه شد دندوناش در اومد .. الان چهار تا دندون داره .. )یه یه ماهی هم میشه که راه میره قشنگ ... راستی تلگرام رو بنا به دلایلی پاک کردم ندارم .. ببخش زیاد حرف زدم سرتو درد آوردم گل دختر و گل پسرتو ببوس
مامان مهلا
پاسخ
عزززززیززززم پس ماشالله زهرا خانومم خوش خوراکه هااااااا دندونم که در آورده چه بهتر ...واااای امیدوارم کردی گفتی تو ده ماهگی دندون درآورده من که همچنان منتظرم... راستش خوراک آرشم دیگه خوب شده و بیشتر چیزا رو میخوره از همین الان غذای خانواده بهش میدم !تو رو خدا نگی چه مامان تنبل و بیفکری آخه اینجوری فقط میخوره اصلا اگه غذا رو به اسم اون درست کنم لب نمیزنه .منم هر چی خودمون میخوریم بع اونم میدم! راااااستی تولد زهرا جوت مباااااارکهزار تا بوس براش و یه چیز جالب تولد یسنا 23بهمنه ،چقد تولداشون بهم نزدیکه مگه نه؟ صورتک نمذارم حرفام خیلی بی روحه نه؟!راستش با موبایلم چون ریزه هی اشتباهی میخوره رو چیزی که نمیخوام برا همین از خیرش گذشتم خیلی خوبه که بهم سر میزنی وااااقعا خوشحال میشم وقتی پیاماتو می بینم ممنوووونم فعلا خدافظ دوباره هم پیشم بیا این دوتا صورتکم بخاطر تو ...بووووس
عمه فروغ
10 بهمن 95 12:53
سلام مهلا جونی نوش جان گل پسری باشهچه اشکال داره شما هم یه مدت برنامه غذاییتون رو با سلیقه آرش بچینید
مامان مهلا
پاسخ
سلام عزیزم آره دیگه با وجود بچه ها باید یه چیزایی هم عوض شه
ستاره
5 اسفند 95 13:56
سلااااام عزیزم .. خوبی .. گل پسر و گل دخترت خوبن ؟؟ اتفاقا اگه غذای خانواده بخوره که خوبه چه بدی داره به قول خودت لااقل اینطوری میخورن دکتر زهرا تازه یکشنبه 2 اسفند بهش اجازه داد غذای ما رو بخوره البته بازم فعلا تا یک ماه دیگه ماست نباید بخوره .. شیر و سرلاک و شکلات و کاکائو هم گفت نده .. البته شکلات و کاکائو خودمم زیاد نمیدادم فقط یکی دوبار خیلی گریه کرد بهش شکلات دادم خیلی ام دوست داشت نه بابا این حرفا چیه چه با شکلک چه بی شکلک ما قبولت داریم عزیزم بابت تبریک هم ممنونم .. آره ها چقدر تولدشون بهم نزدیکه البته زهرا هم هر موقع غذاشو جدا میپزم ادا داره ولی غذای ما رو بهتر میخوره .. خیلی خوشحال شدم دیدم آپ کردی اما وقتی خوندم چی شده خیلی نگران شدم خدارو شکر که به خیر گذشت عزیزم حتما براش صدقه کنار بزار .. قربونت فعلا بای تا دیداری دوباره
مامان مهلا
پاسخ
سلام چه خوب که دیگه باخاطر جمعی میتونی بهش غذای خودتونو بدی عااالیه اما حواست باشه چون خیلی کوچیکه هنوزم بعضی چیزا رو نباید بخوره مثه گردو و بادوم زمینی ،نزدیک عیدم که هست دیگه و هر جا بری آجیل هست. سعی کن تا دو سالگی بهش آجیل ندی البته بجز بادوم و پستامینوفناین دوتا براش خوبن من که همین الان که آرش ۹ماهشه بعضی وقتا که پسته میارم به اونم میدم...بگو چجوری؟؟؟!!!با دندونای خودم خورد میکنم بعد تو دهن اون میکنمخب راحتتر از رنده کردنه...
ستاره
8 اسفند 95 12:15
سلام عزیزم .. از دست تو با این کارای خنده دارت اتفاقا مامان من میگفت زمان های قدیم وقتی بچه ها به غذا میافتادن چون دندون نداشتن مادرا مث الان برنج رو له نمیکردن میریختن تو دهنشون میجویدن بعد میریختن تو دهن بچه میگفت ما بچه بودیم یعنی خودش همسایه هاشون این کارو میکردن بیچاره اون بچه ها چطوری اون غذا رو میخوردن البته من فعلا بادوم درختی و گوجه فرنگی و هم نباید بدم بهش .. نوش جون گل پسری عزیزم .. یه سوال بپرسم برام نمیخندی ؟؟ راستی اون باطری ازاین قلمی های کوچیک بود یا از اون گرد های کوچیک ؟
مامان مهلا
پاسخ
خب چکار کنم بعضی وقتا که داریم تخمه میخوریم اونم میاد که یه چیزی بخوره منم براش پسته میارم و مجبورم اینحوری بدم آخه یه بار رنده کردم تو ماست ریختم اصلا نخورد ولی اینجوری میخورهبا دندونای جلوم خورد میکنم که کمتر خیس بشه...ولی دیگه با برنج اینکارو نمیکنم والاااابا گوشت کوب براش میکوبم! برا سوالت میگم چیه؟؟داری با خودت فک میکنی چطوری از حلقومش رفته پایین؟ باتری گردا اون ریزا که تو ساعت مچیا هست